Tele van vele a Pinterest, tömérdek poszt szól róluk a trendblogokon, látni celebeken és divatmánokon egyaránt. 2013 nyarának slágere egyértelműen a horgolt karkötő. Hamisítványokat valószínűleg fillérekért horgolhatunk kaphatunk, de az olyan, mintha Kofolát innánk Coca Cola helyett.
Az eredeti a Cruciani márka és Luca Caprai agyszüleménye. Átrágva magunkat (ne tegyétek!) a márka magyar honlapján az önajnározó sajtószövegen, megtudhatjuk, hogy a Cruciani C karkötő eredeti változata négylevelű lóherét mintázott, amely a szerencse szimbóluma. Cseles marketingfogás, hogy a csomagolásán szerencsehozó mondatot találni, ennek valószínűleg nagyon örül, akit megajándékoznak vele, mintha csak neki szólna és nem annak a több millió Földlakónak, aki már kapott ilyet.
Üdvözítő elgondolás, hogy a karkötők macramé csipkéből készülnek - 100 százalékig olasz anyagból, Olaszországban. Kellene nekünk is valami hasonló trendőrület, amely berobban a világba, nem? A karkötők ugyanis két éve hódítanak világszerte és valószínűleg még jó néhány hónap van bennük. Az biztos, hogy 2013 nyarán még nem ciki viselni őket, jövőre majd beszélgessünk el erről a posztról.